Test Kim

Arriva Pendlerrejsetidsgaranti

 

Arriva Pendlerrejsetidsgaranti er et tilbud til dig der rejser på:

1. Pendlerkort / Periodekort
2. 
Ungdomskort
3. 
Rejsekort med minimum rabattrin 5
4. 
Rejsekort Pendlerkort / Pendlerkombi.

Med pendlerrejsetidsgaranti er det nemt for dig som pendler at søge om kompensation, hvis vi ikke kører som lovet. Pendlerrejsetidsgaranti opgøres, søges og udbetales kvartalsvist. Se ansøgningskalender længere nede på siden.

Kompensationen udregnes efter den gennemsnitlige punktlighed på din målestrækning.

Du kan søge kompensation gennem pendlerrejsetidsgaranti, hvis du:

  1. Har et pendlerkort/periodekort/ungdomskort med en periode på mindst 30 dage eller et Rejsekort med pendlerperiode eller minimum rabattrin 5.
  2. Har tilmeldt dig pendlerrejsetidsgaranti i Mit Arriva senest ved kvartalets udgang.
  3. Kan medsende dokumentation for at du havde ét af ovennævnte kort, som var gyldigt i det aktuelle kvartal.

 

Sådan tilmelder du dig Arriva Pendlerrejsetidsgaranti

  1. Ansøgning om Arriva Pendlerrejsetidsgaranti forudsætter, at du er tilmeldt Mit Arriva, som er din bruger-profil hos Arriva. Du kan tilmelde dig Mit Arriva her eller ved at klikke øverst i højre hjørne her på hjemmesiden. 

     

  2. Når du har oprettet en profil på Mit Arriva, skal du tilmelde dig Pendlerrejsetidsgaranti. Det gør du via Mit Arriva-startsiden, hvor du finder valgmuligheden: ”tilmeld eller ret dine valg og oplysninger.” Her skal du nederst på siden sætte flueben ved ”Tilmeld pendlerrejsetidsgaranti.” Se denne Guide til tilmelding for en detaljeret beskrivelse.

     

  3. Vælg hvilken målestrækning du vil tilmelde dig pendlerrejsetidsgaranti for. Du kan kun have én målestrækning tilmeldt Pendlerrejsetidsgaranti ad gangen. Det er kun muligt at søge om kompensation for den målestrækning man er tilmeldt.

 

Du kan se et kort over togstrækningerne her.

 

Sådan søger du om kompensation

  1. Tjek om der udbetales kompensation for din målestrækning i det forgangne kvartal.
  2. Udfyld ansøgningsformularen med personlige oplysninger, pendlerkort-oplysninger samt hvilken målestrækning og hvilket kvartal du søger for.
  3. Vedhæft billeder / skærmbilleder af dine pendlerkort for de aktuelle måneder.
  4. Indsend ansøgning elektronisk, via vores kontaktformular eller udfyld denne blanket og indsend pr. post til Arriva Tog A/S, Att. Pendlerrejsetidsgaranti, Drewsensvej 1, 8600 Silkeborg.
  5. Du vil modtage svar senest 10 hverdage efter vi har modtaget din ansøgning.

 

Ansøgningskalender

Kvartalsopgørelser Kompensation kan søges efter
1. kvartal (januar, februar, marts)     1. april
2. kvartal (april, maj, juni)     1. juli
3. kvartal (juli, august, september)     1. oktober
4. kvartal (oktober, november, december)     1. januar

Ofte stillede spørgsmål om Arriva Pendlerrejsetidsgaranti

Skal jeg vælge Arriva Pendlerrejsetidsgaranti eller Arriva Rejsetidsgaranti?

Når du pendler og rejser på kort, som gælder i mindst 30 dage, er Arriva Pendlerrejsetidsgaranti nemt for dig. Alternativt kan du vælge at søge Arriva Rejsetidsgaranti for hver enkelt rejse, der bliver forsinket 30 minutter eller mere.

 

Kompensations størrelsen beregnes derved af kortets dagspris. Vær dog opmærksom på, at du ikke samtidig kan være tilmeldt  Arriva Pendlerrejsetidsgaranti

 

Rejser du på et rejsekort med mindst rabattrin 5, har du mulighed for at tilmelde dig Arriva Pendlerrejsetidsgaranti.

 

De fleste andre rejser er omfattet af Arriva Rejsetidsgaranti.

Hvordan tilmelder jeg mig?

Tilmelding til Arriva Pendlerrejsetidsgaranti forudsætter, at du er tilmeldt Mit Arriva, som er Arrivas servicekoncept for pendlere. Du kan tilmelde dig Mit Arriva ved at klikke øverst i højre hjørne her på hjemmesiden. 

 

Udover at have oprettet en profil på Mit Arriva skal du tilmelde dig Pendlerrejsetidsgaranti. Det gør du via ”tilmeld eller ret dine valg og oplysninger” hvor du nederst på siden skal sætte flueben ved ”Tilmeld pendlerrejsetidsgaranti”.

 

Du kan kun have én strækning tilmeldt Pendlerrejsetidsgaranti.

 

Hvis dit pendlerkort gælder til en rejse fra en station på én strækning (f.eks. Silkeborg st. på strækningen Aarhus-Skjern) til en station på en anden strækning (f.eks. Varde st. på strækningen Skjern-Esbjerg) må du vælge, hvilken af de to strækninger du ønsker at tilmelde dig.

 

Hvis dit pendlerkort gælder til en rejse fra en station på en Arriva strækning (f.eks. Silkeborg st. på strækningen Aarhus-Skjern) til en station på en DSB strækning (f.eks. Vejle st. på strækningen Aarhus-Fredericia) må du ligeledes vælge, om du ønsker at tilmelde dig strækningen Aarhus-Skjern hos Arriva, eller strækningen Aarhus-Fredericia hos DSB.

 

Det er kun muligt at søge om kompensation for den strækning man er tilmeldt.

 

Du kan se et kort over togstrækningerne her.

 

Husk at oplyse, hvordan vi kan komme i kontakt med dig, hvis vi har spørgsmål til din tilmelding eller din eventuelle anmodning om kompensation.

Hvornår ved jeg, om der bliver udbetalt erstatning på min strækning?

Arriva Pendlerrejsetidsgaranti opgøres kvartalsvis.

Når et kvartal er opgjort, kan du se, om der udbetales kompensation for den strækning, du er tilmeldt.

Du finder opgørelserne her.

Hvordan søger jeg om kompensation?

Udbetales der kompensation for din strækning, skal du indsende dine pendlerkort (gerne som kopi) sammen med en udfyldt blanket. Blanketten og pendlerkortene kan også indsendes elektronisk til os her.

Hvordan udregnes kompensationen?

Hvis mindre end 97 % af Arrivas tog på en given strækning er ankommet mere end 5 minutter forsinket (Produktregularitet), eller hvis mindre end 99 % af Arrivas tog er gennemført uden aflysning (Trafikpålidelighed), kompenserer Arriva pendlerne.

 

Kompensationen udbetales ud fra nedenstående satser, til de pendlere der søger kompensation:

 

Produktregularitet Kompensation Trafikpålidelighed Kompensation
100 % - 97% Ingen kompensation 100 % Ingen kompensation
96 % 1 % af kortets pris 98 % - 99 % 1 % af kortets pris
95 % 2 % af kortets pris 97 % 2 % af kortets pris
94 % 3 % af kortets pris 96 % 3 % af kortets pris
93 % 4 % af kortets pris 95 % 4 % af kortets pris

Opnå fordele med Arriva+

Optjen rejsepoint og spar penge, få rabat på online underholdning, kultur og attraktioner samt 20% på varme drikke hos 7-Eleven.
Tilmeld dig Arriva+ gratis, eller opgrader til Arriva+ Premium og få adgang til endnu flere fordele.

Find Arriva+ i appen og optjen dine første rejsepoint i dag - alle nye medlemmer får en velkomstbonus på 100 rejsepoint!

Læs mere om Arriva+

Vær opdateret med seneste nyt fra Arriva Test

Få gode tilbud, unikke rabatter og spændende nyheder fra Arriva direkte i din indbakke.

Tilmeld nyhedsbrev