Arriva vandt i 2001 udbuddet af den regionale togtrafik i Midt- og Vestjylland og har således stået for driften siden 2003. Dermed brød Arriva DSB’s mangeårige monopol på togdriften i Danmark og betjener i dag cirka 15 procent af det danske jernbanenet og har cirka 6,5 millioner passagerer om året.
Arriva har sat nye standarder for dansk togdrift ved at præstere en gennemsnitlig punktlighed på over 97 procent og ved at skabe en kundetilfredshed på over 80 procent. Arriva genvandt kontrakten i Midt- og Vestjylland i 2009 og fik forlænget kontrakten i 2015 og står således for togdriften frem til 2020.
Arriva kører med 43 togsæt af typen Alstom Coradia LINT 41 fordelt over seks større strækninger samt på Vestbanen mellem Varde og Nr. Nebel.
Arriva driver desuden 72 togstationer, hvoraf de seks er med betjente billetsalg. Her kan du få råd og vejledning om din rejse samt købe billetter og kort. Læs mere om vores billetter og kort her.
Marked
Det danske togmarked blev først liberaliseret i 2001. Dog er det fortsat kun meget få strækninger, der har været i udbud, og togtrafikken er på nuværende tidspunkt delt mellem Arriva, DSB og lokalbanerne, hvor DSB fortsat sidder på langt størstedelen af passagererne.